Geografi T.1 minggu ke 1 dan 2

Geografi Tingkatan 1

Minggu 1

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

     

Masa

     

Tajuk

MINGGU MINGGU ORENTASI UNTUK TINGKATAN SATU DAN KELAS PERALIHAN (4/1/2010 hingga 8/1/2010]

Hasil pembelajaran

 

Aktiviti

 

BBM

 

Nilai murni

 

Refleksi

 

 

Geografi Tingkatan 1

Minggu (2) SET 1

Mata Pelajaran

 

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

12/1/2010[Selasa]

12/1/2010[Selasa]

13/1/2010[Rabu]

Masa

Masa ke 4 dan 5

Masa ke 9

Masa ke 8

Tajuk

Tema;Kemahiran Geo

-1.1-pengenalan kedudukan

-1.2-kedudukan relative

Hasil pembelajaran

Pelajar dapat;

Aras 1-i.menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris.

ii.membaca dan mencari contoh kedudukan pelajar dalam kelas mengikut lajur dan baris.

iii.menyatakan kedudukan relative sesuatu tempat.

 

Pendekatan;kbkk-mengaitkan,mengecam

Aktiviti

i.melengkapkan peta minda

ii.mengisikan tempat kosong berdasarkan pada rajah

iii.kuiz minda berkaitan dengan kedudukan relative

iv.mencatat isi-isi penting untuk dijadikan nota ringkas

v.latih tubi(kedudukan relative)berdasarkan rajah dalam buku teks.

BBM

-buku teks,buku rujukan dan gambar foto,

Nilai murni

-sikap bekerjasama

Refleksi

-pelajar dapat menjawab 5 soalan mudah berkaitan dengan kedudukan relatif.

 

Geografi Tingkatan 1

Minggu (2) SET 2

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

14/1/2010[Khamis]

15/1/2010[Jumaat]

 

Masa

Masa ke 6 dan 7

Masa ke 5 dan 6

 

Tajuk

-1.3-Koordinat

Hasil pembelajaran

Aras 1

a)menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah.

b)member contoh kedudukan pelajar dalam kelas mengikut lajur dan baris.

Aras 2

a)melukis pelan krdudukan pelajar dalam kelas mengikut lajur dan baris.

b)membezakan kedudukan relative dan koordinat.

 

Pendekatan;kbkk-mengaitkan,mengecam

Aktiviti

-i.menunjukkan cara menyatakan kedudukan pelajar dalam kelas mengikut lajur dan baris.

ii.melukis pelan tempat duduk pelajar dalam kelas mengikut lajur dan baris.

iii.menjawab 10 soalan berkaitan dengan koordinat mudah berdasarkan pelan tempat duduk pelajar dalam kelas.

BBM

-contoh rajah dalam buku teks

-carta kedudukan pelajar dalam kelas

Nilai murni

-berusaha

-berdikari

Refleksi

Pelajar dapat melukis pelan kedudukan pelajar dalam kelas mengikut lajur dan baris.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: