Geo Ting.1 minggu ke 4

 

Minggu (4) SET 1

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

26/1/10[selasa]

26/1/10[selasa]

27/1/10[Rabu]

Masa

11 dan 12

9

8

Tajuk

Skala dan Jarak(konsep –jarak)

Hasil pembelajaran

Aras 1

-mengenal pasti dan melukis skala lurus

-mengukur panjang lebar bilik darjah dengan menggunakan skala lurus.

-mentarifkan konsep jarak

-menyatakan dari rumah ke sekolah

Aktiviti

-i.menerangkan cara-cara membaca skala lurus

ii.menerangkan cara-cara melukis pelan bilik darjah

iii.menunjuk cara mengukur jarak dengan menggunakan skala lurus

iv.latih tubi;

  1. 1 cm mewakili 2km
  2. 1 cm mewakili 0.5km
  3. 1 cm mewakili 10 km
  4. 1 cm mewakili 250 km

BBM

-lampiran edaran

-pita ukur

-pembaris panjang

-jangka tolok

Nilai murni

-sikap bekerjasama

Refleksi

-pelajar dapat menggunakan skala lurus dengan betul bila melukis pelan bilik darjah.

 

Geografi Tingkatan 1

Minggu (4) SET 2

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

28/1/10[Khamis]

29/1/10[Jumaat]

 

Masa

6 dan 7

5 dan 6

 

Tajuk

-3.2-Jarak

Hasil pembelajaran

Aras 2-mengira jarak relatif dan jarak mutlak dari rumah ke sekolah

Aras 3-mengira jarak relatif dan jarak mutlak dip eta lakar

Pendekatan;kbkk-menganggarkan

    -mengecam

-menentukan

Aktiviti

i.membincangkan jarak relatif dan jarak mutlak rumah murid ke sekolah,pekan atau Bandar yang berdekatan.

ii.menjawab soalan-soalan berdasarkan jadual yang disediakan.

BBM

-lampiran edaran

Nilai murni

Sikap bekerjasama

Refleksi

-pelajar dapat menentukan jarak mutlak dengan betul berdasarkan bahan rangsangan.


 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: