GEOGRAFI TING 1

MINGGU KE 7

15/2/10[ISNIN]-CUTI TAHUN BARU CINA

16/2/10[SELASA]-CUTI TAHUN BARU CINA

17/2/10[RABU]-CUTI PERISTIWA

18/2/10[KHAMIS]-CUTI GANTIAN-23/1/10

19/2/10[JUMAAT]-CUTI GANTIAN 6/2/10

 

 

 

 

Geografi Tingkatan 1

Minggu [8] Set 1

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

23/2/10[selasa]

23/2/10

24/2/10

Masa

11 dan 12

9

8

Tajuk

Peta- kedudukan,arah dan jarak

Hasil pembelajaran

-memahami cirri-ciri fizikal dan budaya dalam peta lakar.

Aras 1 a-mengenal pasti cirri-ciri fizikal dan budaya brdasarkan symbol dalam peta lakar;bukit,sungai,hutan,paya,sekolah,rumah ibadat,jalan raya,jalan keretapi,dan petempatan.

-KBKK-mengecam dan menentukan

Aktiviti

-menunjuk cara untuk menentukan kedudukan,arah dan jarak fizikal dan budaya pada peta lakar.

-menunjukkan contoh simbol piawai yang biasa digunakan dalam peta topo.

-penggunaan warna dalam peta lakar.

-menunjukan beberapa symbol yang lazim digunakan dalam peta lakar.

-mencatat nota ringkas.

-melengkapkan jadual

BBM

Carta dan rajah

Nilai murni

Bersyukur

Refleksi

Pelajar dapat melengkapkan rajah berkaitan dengan symbol iaitu ciri-ciri fizikal dan ciri-ciri budaya.

 

 

Geografi Tingkatan 1

Minggu [8] SET 2

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan 1

1C

1G

 

Tarikh

25/2/10[khamis]

26/2/10[Jumaat]

 

Masa

6 dan 7

Cuti umum

 

Tajuk

Peta –kedudukan arah dan jarak

Hasil pembelajaran

-memahami cirri=ciri fizikal dan budaya dalam peta lakar.

Aras 1b-menyatakan kedudukan,arah dan jarak ciri-ci ri geografi yang diperhatikan.

Aktiviti

-menunjukkan cara melukis simbol untuk menunjukkan ciri-ciri fizikal dan budaya pada peta lakar.

-menunjukkan jenis-jenis pola petempatan dalam peta lakar.-

-latihan mengisi tempat kosong dalam ayat-ayat dengan jawapan yang betul.

BBM

Carta dan lampiran edaran

Nilai murni

Sikap bekerjasama

Refleksi

Pelajar dapat melengkapkan latihan yang diberikan dengan jawapan yang betul dan tepat.

 

Geografi Tingkatan 1

Minggu (9) SET 1

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

2/3/10[Selasa]

2/3/10[selasa]

3/3/10[Rabu]

Masa

11 dan 12

9

8

Tajuk

Peta-kedudukan,arah dan jarak

Hasil pembelajaran

Aras 2-mengaplikasikan simbol-simbol yang mewakili ciri-ciri fizikal dan budaya ke dalam peta lakar.

KBKK-menentukan,mengecam dan mengenal pasti

Aktiviti

-menerangkan langkah-langkah melukis peta lakar.

-mencatat perkara-perkara yang perlu dalam peta lakar(tajuk,petunjuk,arah mata angin dan skala)

-pelajar melakar peta lakaran tempat tinggal masing-masing.

BBM

Contoh peta lakar

Nilai murni

Mencintai Negara Malaysia

Refleksi

Pelajar dapat mengaplikasikan simbol-simbol yang mewakili ciri-ciri fizikal dan budaya tempatan ke dalam peta lakar.

 

Geografi Tingkatan 1

Minggu (9) SET 2

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

4/3/10[Khamis]

5/3/10[Jumaat]

 

Masa

6 dan 7

5 dan 6

 

Tajuk

Peta-kedudukan,arah dan jarak

Hasil pembelajaran

Aras 3-mentafsir peta lakaran

Aktiviti

-menerangkan langkah-langkah mentafsir peta lakar.

-membaca dan memahami contoh peta lakar.

-latihan mentafsir peta lakar yang disediakan.

BBM

-contoh peta lakar ,lampiran edaran

Nilai murni

Sikap bersyukur

Refleksi

-pelajar dapat mentafsir peta lakar berdasarkan soalan-soalan struktur yang disediakan.

 

Minggu (10) SET 1

Mata Pelajaran

Geografi

Tingkatan

1C

1G

 

Tarikh

9/3/10[Selasa]

9/3/10[Selasa]

 

Masa

11 dan 12

9

 

Tajuk

Peta

Hasil pembelajaran

Aras 1,Aras 2 dan Aras 3

Aktiviti

-ujian topikal

BBM

-lampiran edaran

Nilai murni

-sikap rajin

Refleksi

-pelajar dapat menjawab soalan-soalan dengan baik.


 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: