Minggu ke 37 |
|
Mata Pelajaran |
Amalan Bahasa Melayu |
Tingkatan |
Peralihan |
Tarikh |
10/9/2012[Isnin ] |
Tajuk |
Markah ujian |
Hasil Pembelajaran |
Aras 1- i,ii,iii Aras 2-i,ii Aras 3 –i |
Pendekatan |
-penerangan |
Aktiviti |
-latihan pengukuhan mengira markah- `peratusan ,kedudukan,pecahan |
BBM |
-keputusan ujian pelajar |
Nilai Murni |
-sikap rajin |
Ilmu |
-matematik |
Refleksi |
-pelajar dapat menyelesaikan masalah pengiraan yang disediakan dengan betul. |
Mata Pelajaran |
Amalan Bahasa Melayu |
Tingkatan |
Peralihan |
Tarikh |
11/9/2012[Selasa] |
Tajuk |
Sekolahku[ulangan] |
Hasil Pembelajaran |
Aras 1-i,ii,iii Aras 2-i,ii,iii Aras 3-i,ii |
Pendekatan |
Penerangan dan tujuk cara |
Aktiviti |
-latihan pengukuhan-pelan kedudukan pelajar dalam kelas. |
BBM |
-contoh pelan kedudukan |
Nilai Murni |
-sikap bekerjasama |
Ilmu |
-Geografi |
Refleksi |
-pelajar dapat melengkapkan pelan kedudukan kelas dengan maklumat yang diperlukan . |
Mata Pelajaran |
Amalan Bahasa Melayu |
Tingkatan |
Peralihan |
Tarikh |
12/9/2012[Rabu] |
Tajuk |
Markah Peperiksaan |
Hasil Pembelajaran |
Aras 1 –i.menyebut dan mengeja istilah dengan betul. ii.menyatakan penukaran pecahan dan nombor perpuluhan kepada peratus. iii.menyatakan markah peperiksaan dalam peratus. |
Pendekatan |
-tunjuk cara |
Aktiviti |
-latihan mengira markah peperiksaan dalam peratus. -menganalisis keputusan peperiksaan murid. |
BBM |
-keputusan peperiksaan ujian kelas. |
Nilai Murni |
-sikap cermat. |
Ilmu |
-matematik |
Refleksi |
-pelajar dapat membuat latihan kiraan peratus dengan betul. |
|
|
Tingkatan |
Peralihan[ABM] |
Tarikh |
13/9/2012[Khamis] |
Tajuk |
Markah Peperiksaan |
Hasil Pembelajaran |
Aras 2- i.menerangkan penukaran pecahan dan nombor perpuluhan Kepada peratus. ii.menerangkan keputusan peperiksaan berdasarkan peratus. |
Pendekatan |
-tunjuk cara |
Aktiviti |
-menganalisis keputusan peperiksaan murid;jumlah markah dalam peratus,peratus lulus dan peratus gagal. |
BBM |
-keputusan peperiksaan murid. |
Nilai Murni |
-sikap berjimat-cermat |
Ilmu |
-matematik |
Refleksi |
-pelajar dapat membuat latihan yang ditugaskan dengan betul. |
Mata Pelajaran |
Amalan Bahasa Melayu |
Tingkatan |
Peralihan |
Tarikh |
14/9/2012[Jumaat] |
Tajuk |
Markah Peperiksaan |
Hasil Pembelajaran |
Aras 3- i.menjelaskan penukaran pecahan dan nombor perpuluhan kepada Peratus. ii.menjelaskan keputusan peperiksaan. |
Pendekatan |
-tunjuk cara |
Aktiviti |
-menyelesaikan masalah yang melibatkan penukaran pecahan dan nombor perpuluhan kepada peratus. |
BBM |
-jadual peperiksaan |
Nilai Murni |
-sikap kerja sama |
Ilmu |
-matematik |
Refleksi |
-pelajar dapat membuat tugasan dengan baik dan pandai membuat penukaran pecahan dan nombor perpuluhan kepada peratus. |
Leave a Reply