RPH GEO T1 C dan T1E

MINGGU 1-RPH-GEO Tingkatan 1-Orentasi dan pembahagian buku teks.

MINGGU 2 RPH GEOGRAFI [1C dan 1E ]

 

Mata Pelajaran

Geografi [Set 1]

Tingkatan

1C dan 1E

Tarikh

1C-7/1/13dan 8/1/13 1E-8/1/13 dan 9/1/13

Tajuk

Tema:Kemahiran Geografi

1.1-Pengenalan kedudukan

Hasil Pembelajaran

Aras 1 –i.menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan

Koordinat mudah seperti lajur dan baris.

Pendekatan

-tunjuk cara,bercerita

Aktiviti

-mengisikan tempat kosong dalam rajah yang disediakan .

-kuiz umum mengenai pengenalan Geografi secara menyeluruh.

-melakar pelan kedudukan pelajar dalam bilik kelas.

BBM

Buku teks,buku rujukan

Nilai Murni

Sikap bekerjasama

Kbkk

-mengaitkan dan mengecam

Refleksi

Pelajar dapat menjawab 5 soalan mudah berkaitan dengan kedudukan

Sesuatu tempat berdasarkan kedudukan relatif.

 

Mata Pelajaran

Geografi [Set 2 ]

Tingkatan

1Cdan 1E

Tarikh

1C 10/1/13 dan 1E 10/1/13 dan 11/1/13

Tajuk

1.2-Kedudukan Relatif

Hasil Pembelajaran

Aras 1-menyatakan kedudukan relatif sesuatu tempat.

Pendekatan

Tunjuk cara

Aktiviti

-menerangkan cara menyatakan kedudukan relative sesuatu tempat berdasarkan rajah yang disediakan.

-pelajar membuat latihan pengukuhan yang berkaitan dengan tajuk yang dipelajari.

BBM

Rajah

Nilai Murni

Sikap rajin

Kbkk

Mengenal,mengecam

Refleksi

Pelajar dapat menjawab soalan-soalan mudah berkaitan dengan tajuk .

 

MINGGU KE 3

Mata Pelajaran

Geografi [Set 1 ]

Tingkatan

1C dan 1E

Tarikh

14/1/13 -1C dan 16/1/13-1E

Tajuk

1.3-Koordinat

Hasil Pembelajaran

Aras 1 –i.menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan

Koordinat mudah.

ii.memberi contoh kedudukan pelajar dalam kelas mengikut lajur

dan baris.

Pendekatan

Tunjuk cara

Aktiviti

-menunjuk cara menyatakan kedudukan pelajar dalam kelas mengikut

Lajur dan baris.

-membaca dan memahami rajah di dalam buku teks yang berkaitan dengan lajur dan baris.

-membuat latihan di dalam buku teks yang berkaitan dengan tajuk.

BBM

Rajah

Nilai Murni

Berusaha dan berdikari

Kbkk

Mengaitkan dan mengecam

Refleksi

Pelajar dapat memahami konsep koordinat berdasarkan lajur dan baris.

 

Mata Pelajaran

Geografi [set 2 ]

Tingkatan

1C dan 1E

Tarikh

1C -17/1/13/dan 18/1/13 ,1E -18/1/13

Tajuk

1.3 Koordinat

Hasil Pembelajaran

Aras 2.i –Melukis pelan kedudukan pelajar dalam kelas mengikut lajur dan

baris.

ii.membezakan kedudukan relative dan koordinat.

Pendekatan

Tunjuk cara,perbincangan

Aktiviti

-melukis pelan kedudukan pelajar di dalam kelas dan menulis nama mereka

Di dalam lajur dan baris yang betul.

-menjawab 10 soalan berkaitan dengan koordinat mudah berdasarkan pelan tempat duduk pelajar di dalam kelas.

BBM

-carta/pelan tempat duduk pelajar di dalam kelas.

Nilai Murni

-sikap rajin dan ingin berusaha

Kbkk

-mengecam,mengait

Refleksi

-pelajar dapat memahami konsep koordinat berdasarkan lajur dan baris.

 

 

 

 


 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: