MINGGU KE 18 DAN MINGGU KE 19
-ULANGKAJI [KEMAHIRAN GEOGRAFI BAB 1 HINGGA BAB 6]
-LAMPIRAN KERJA ADA DISEDIAKAN[LATIHAN]
MINGGU KE 20 , MINGGU KE 21 DAN MINGGU KE 22
-PEPERIKSAAN PENGGAL –SEMESTER SATU
MINGGU KE 22-[28/5/14 ]HINGGA MINGGU KE 24[- 15/6/14] CUTI PERTENGAHAN PENGGAL
MINGGU KE 25
SET 1- PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN PENGGAL SATU
Mata Pelajaran |
Geografi |
Tingkatan |
1C dan 1E |
Set |
2 |
Tajuk |
Potensi dan halangan bentuk muka bumi terhadap kegiatan manusia. 7.2-Potensi pelbagai bentuk muka bumi di Negara-negara lain. |
Hasil Pembelajaran |
Aras 3-menbandingkan dan membezakan kepentingan pelbagai bentuk muka bumi terhadap kegiatan manusia antara Negara Malaysia dengan Negara lain iaitu,kepentingan tanah tinggi untuk pelancongan di Switzerland dan kepentingan cerun bukit untuk pertanian di Pulau Jawa.
|
Pendekatan |
-perbincangan dan penerangan |
Aktiviti |
-membaca dan memahami teks petikan dalam buku teks. -mencatat isi-isi penting untuk nota ringkas. -berbincang dan menerangkan sesuatu isu yang berkaitan dengan tajuk. -membuat persamaan dan perbezaan kegiatan manusia di tempat-tempat yang berkaitan dengan tajuk. -menyusun maklumat dalam bentuk nota ringkas. |
BBM |
-carta minda,peta pulau Jawa dan peta Switzerland. |
Nilai Murni |
-sikap bersyukur |
KBKK |
-banding beza |
Refleksi |
Pelajar dapat melengkapkan jadual untuk persamaan dan perbezaan kegiatan pelancongan dan kegiatan pertanian di Malaysia dengan Pulau Jawa. |
MINGGU KE 26 [SUKAN ANTARA RUMAH-RUMAH SUKAN]
Isnin 23/6/14 hingga Khamis 26/6/14 [sukan]
Jumaat 27/6/14 [cuti peristiwa]
MINGGU KE 27 [30/6/14 – 4/7/14]
Mata Pelajaran |
Geografi |
Tingkatan |
1C dan 1E |
Set |
1 |
Tajuk |
Potensi dan halangan bentuk muka bumi terhadap kegiatan manusia. 7.2-Potensi pelbagai bentuk muka bumi di Negara-negara lain. |
Hasil Pembelajaran |
Aras 3-membandingkan dan membezakan kepentingan pelbagai bentuk muka bumi terhadap kegiatan manusia antara Negara Malaysia dengan Negara lain.[kepentingan sungai untuk pengankutan di Thailand dan kepentingan tasik untuk perikanan di Tonle Sap di Kampuchea]
|
Pendekatan |
-perbincangan dan penerangan |
Aktiviti |
-membaca dan memahami teks dalam petikan buku teks. -memcatat isi-isi penting untuk nota ringkas. -menyusun maklumat dalam bentuk nota ringkas. |
BBM |
-carta minda, |
Nilai Murni |
-sikap bersyukur |
KBKK |
-menentukan,membanding beza |
Refleksi |
-pelajar dapat melengkapkan jadual dan latihan yang disediakan dengan baik. |
Leave a Reply